Corio

Una forte e chiara immagine aziendale (en)A clear, powerful corporate image

1.100 mq di uffici aperti, brandizzati e tecnologici dove l’eredità architettonica del boom interagisce con un modello di business contemporaneo, per nuove opportunità espressive (en)1100 m² of open, branded, high-tech offices, where the architectural legacy of the boom period interacts with a cutting-edge business model offering new stylistic opportunities.

Progetto (en)Project

DEGW

Cliente (en)Client

Corio

Servizi (en)Services

Space planning, interior design, contruction managemen

Luogo (en)Location

Milano (en)Milan

Area

1100 mq (en)1100 smq

Fine lavori (en)End of works

2012

CORIO, una delle più grandi società europee d’investimento, sviluppo e gestione immobiliare nel settore retail con centri commerciali in tutta Europa, ha affidato a DEGW Italia la progettazione dei suoi nuovi uffici milanesi.

Siamo in una storica torre uffici nel cuore del centro direzionale di Milano: il Palazzo Galbani, progettato tra il 1956 e il 1959 dai fratelli Soncini (autori, tra l’altro, del celebre Grattacielo di Milano con Luigi Mattioni) e, dal 2003, parte del portfolio immobiliare di Generali Properties.

Dovendo far fronte a una crescita rilevante del personale (+40%) e al conseguente accorpamento e razionalizzazione dei suoi spazi lavorativi, Corio ha deciso di occupare gli ultimi tre livelli contigui della torre (9°, 10° e 11° piano), collocando 70/85 persone nei loro complessivi 1.450 mq di area netta interna (escluso il nucleo).

DEGW si è occupata di tutto il processo: da un approfondito audit del personale al brief, dallo space planning al concept design fino al cantiere (con il supporto di L22 per la parte impiantistica), e ha analizzato i valori aziendali traducendoli in chiari principi progettuali, soprattutto rispondendo a una domanda di maggior rappresentatività degli spazi aggiornandone l’immagine alle direttive corporate.

L’obiettivo: incoraggiare l’interazione e la comunicazione modulando i livelli di privacy in un ambiente aperto, luminoso e accogliente, attento al comfort acustico, molto dotato tecnologicamente e, soprattutto, con una forte e chiara immagine aziendale. Pur calato in una struttura “storica”, concepita oltre 50 anni fa, il progetto affronta i vincoli formali e impiantistici assorbendone i dettagli, facendo interagire l’eredità architettonica del “Boom” con un modello di business contemporaneo e generando nuove opportunità espressive.

Il risultato, in sintesi, è un ambiente apertobrandizzato e tecnologico. Il tutto con un occhio di riguardo alla sostenibilità e alla gestione green: nella scala di valutazione BREEAM (Building Research Establishment Environmental Assessment Method), risulta Very Good

(en)

CORIO, one of Europe’s leading investment, development and property management companies in the retail industry with shopping malls all over Europe, has commissioned DEGW Italia to design its new offices in Milan.

We are in a famous old office block right in the heart of Milan’s business district: Palazzo Galbani, designed between 1956-1959 by the Soncini brothers (who, amongst other things, also designed the famous Milan Skyscraper in partnership with Luigi Mattioni) has been Generali Properties’ real-estate portfolio since 2003.

Forced to deal with a notable increase in staff and the grouping together and rationalisation of its workspaces this involved, Corio decided to take up the top three adjoining levels of the tower (9th, 10th and 11th floors), locating 70/85 people in a total net interior area (excluding the core) of 1450 m².

DEGW managed the entire process: from an in-depth staff audit to the brief, space planning, concept design and building work (with the help of L22 for the plant-engineering). It analysed the company’s corporate values translating them into clear design principles, mainly meeting the demand for more distinctive and emblematic spaces, carefully updating their image to comply with corporate directives.

 

The aim was to: encourage interaction and communication by setting different levels of privacy in an open, brightly-lit and welcoming environment carefully focused on acoustic comfort, well-served technologically and, above all, projecting its own powerful and clear corporate image.

Although located in an “historical” structure designed over 50 years ago, the project tackles every detail of the stylistic/plant-engineering constraints, bringing the architectural legacy of the “boom period” into interaction with a cutting-edge business model to generate new stylistic opportunities.

The result, in a nutshell, is an open, branded, high-tech setting. All with an eye for sustainability and green management: rated as “Very Good” on the BREEAM (Building Research Establishment Environmental Assessment Method) assessment scale.